Парадак разгляду зваротаў грамадзян рэгулюецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб". »і іншымі актамі заканадаўства.
Пісьмовыя звароты накіроўваюцца ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт па адрасе: 247355, г. Буда-Кашалёва, вул. Леніна, 7.
Электронныя звароты падаюцца пры дапамозе дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сайт звароту.бел).
Па пытаннях даведачна-кансультацыйнага характару можна звярнуцца на «гарачую лінію» Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта ў працоўны час у працоўныя дні па тэлефоне (802336) 7 50 00, дадаткова - падчас ажыццяўлення дзяжурстваў адказнымі работнікамі ўпраўленняў, аддзелаў, службаў райвыканкама, іншых устаноў згодна з зацверджаным графікам.
Кожную суботу з 9.00 да 12.00 па тэлефоне (802336) 7 75 78, згодна з зацверджаным графікам, кіраўніцтвам Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта праводзяцца прамыя тэлефонныя лініі.
Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.
Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), праз паштовую сувязь, падчас асабістага прыёму. Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.
Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
Пісьмовыя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, павінны змяшчаць:
• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
• выклад сутнасці звароту;
• асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
• поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
• выкладанне сутнасці звароту;
• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
• асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.
Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны дакладным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.
Рэгістрацыя зваротаў і тэрміны пры разглядзе зваротаў
Звароты заяўнікаў рэгіструюцца ў дзень іх паступлення, а звароты, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы, наступны за ім працоўны дзень.
Звароты, якія паступілі ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт і адносяцца да яго кампетэнцыі, разглядаюцца не пазней за 15 каляндарных дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
Пакіненне зваротаў без разгляду па сутнасці
Пісьмовыя звароты пакідаюцца без разгляду па сутнасці, калі:
• не адпавядае патрабаванням, якія прад'яўляюцца да зваротаў;
• звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
• звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта;
• прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
• заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
• з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
• звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да здзяйснення
Абскарджанне адказу на зварот
Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту заяўніка без разгляду па сутнасці, накіраванае ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт, можа быць абскарджаны ў Гомельскі абласны выканаўчы камітэт.
Водгук звароту.
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай ці электроннай заявы.
Электронны зварот – зварот заяўніка, пададзены праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў. Электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мове.
Электронны зварот грамадзяніна павінен змяшчаць:
• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
• выклад сутнасці звароту.
Электронны зварот юрыдычнай асобы павінен змяшчаць:
• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
• поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месцазнаходжання;
• выкладанне сутнасці звароту;
• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы. Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца пры дапамозе сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў (звароту.бел), за выключэннем выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.
Звароты, якія паступілі на адрас электроннай пошты, рэгістрацыі, а таксама разгляду не падлягаюць, і адказы па іх не накіроўваюцца.
Разгляд зваротаў, якія носяць масавы характар
У выпадку, калі звароты аналагічнага зместу, якія паступаюць, ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам. Пасля размяшчэння такой інфармацыі, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не падлягаюць разгляду і адказы (паведамлення) на іх заяўнікам не накіроўваюцца.
Парадак разгляду зваротаў, якія паступілі падчас асабістага прыёму
Асабістыя прыёмы грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб кіраўніцтвам Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта і старшынёй Буда-Кашалёўскага раённага Савета дэпутатаў, начальнікамі аддзелаў праводзяцца згодна з зацверджанымі графікамі. Папярэдні запіс на асабісты прыём да кіраўніцтва Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта вядзецца па тэлефонах (802336) 7 50 00, 7 91 31.
Пры вусным звароце заяўнік павінен прад'явіць дакумент, які пацвярджае асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Службовыя асобы, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:
• звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта;
• звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
• калі заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
• калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;
• калі заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыёі відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
• пры непрад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка.
Вусныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
• не прад'яўлены дакументы, якія пацвярджаюць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
• звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Белстата;
• заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавілі, або перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена;
• заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
• заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;
• звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да здзяйснення