Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па сінім
Галоўная / Для зваротаў / Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб


Парадак разгляду зваротаў грамадзян рэгулюецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб". »і іншымі актамі заканадаўства.

         Пісьмовыя звароты накіроўваюцца ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт па адрасе: 247355, г. Буда-Кашалёва, вул. Леніна, 7.

      Электронныя звароты падаюцца пры дапамозе дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сайт звароту.бел).

          Па пытаннях даведачна-кансультацыйнага характару можна звярнуцца на «гарачую лінію» Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта ў працоўны час у працоўныя дні па тэлефоне (802336) 7 50 00, дадаткова - падчас ажыццяўлення дзяжурстваў адказнымі работнікамі ўпраўленняў, аддзелаў, службаў райвыканкама, іншых устаноў згодна з зацверджаным графікам.

          Кожную суботу з 9.00 да 12.00 па тэлефоне (802336) 7 75 78, згодна з зацверджаным графікам, кіраўніцтвам Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта праводзяцца прамыя тэлефонныя лініі.

           Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

           Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), праз паштовую сувязь, падчас асабістага прыёму. Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.

           Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

           Пісьмовыя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, павінны змяшчаць:

• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

• выклад сутнасці звароту;

• асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

• поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

• выкладанне сутнасці звароту;

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

• асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны дакладным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў.

           Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

           У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.

          Рэгістрацыя зваротаў і тэрміны пры разглядзе зваротаў

          Звароты заяўнікаў рэгіструюцца ў дзень іх паступлення, а звароты, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы, наступны за ім працоўны дзень.

          Звароты, якія паступілі ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт і адносяцца да яго кампетэнцыі, разглядаюцца не пазней за 15 каляндарных дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

           Пакіненне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты пакідаюцца без разгляду па сутнасці, калі:

• не адпавядае патрабаванням, якія прад'яўляюцца да зваротаў;

• звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

• звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта;

• прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

• заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

• з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

• звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да здзяйснення

            Абскарджанне адказу на зварот

           Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту заяўніка без разгляду па сутнасці, накіраванае ў Буда-Кашалёўскі раённы выканаўчы камітэт, можа быць абскарджаны ў Гомельскі абласны выканаўчы камітэт.

           Водгук звароту.

           Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай ці электроннай заявы.


           Электронны зварот – зварот заяўніка, пададзены праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў. Электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мове.

           Электронны зварот грамадзяніна павінен змяшчаць:

• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

• выклад сутнасці звароту.

             Электронны зварот юрыдычнай асобы павінен змяшчаць:

• найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;

• поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месцазнаходжання;

• выкладанне сутнасці звароту;

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

             Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы. Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца пры дапамозе сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў (звароту.бел), за выключэннем выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.

              Звароты, якія паступілі на адрас электроннай пошты, рэгістрацыі, а таксама разгляду не падлягаюць, і адказы па іх не накіроўваюцца.


             Разгляд зваротаў, якія носяць масавы характар

         У выпадку, калі звароты аналагічнага зместу, якія паступаюць, ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам. Пасля размяшчэння такой інфармацыі, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не падлягаюць разгляду і адказы (паведамлення) на іх заяўнікам не накіроўваюцца.


      Парадак разгляду зваротаў, якія паступілі падчас асабістага прыёму

           Асабістыя прыёмы грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб кіраўніцтвам Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта і старшынёй Буда-Кашалёўскага раённага Савета дэпутатаў, начальнікамі аддзелаў праводзяцца згодна з зацверджанымі графікамі. Папярэдні запіс на асабісты прыём да кіраўніцтва Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта вядзецца па тэлефонах (802336) 7 50 00, 7 91 31.

           Пры вусным звароце заяўнік павінен прад'явіць дакумент, які пацвярджае асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.


          Службовыя асобы, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:

• звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі Буда-Кашалёўскага раённага выканаўчага камітэта;

• звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;

• калі заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;

• калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;

• калі заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыёі відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;

• пры непрад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка.


          Вусныя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:

• не прад'яўлены дакументы, якія пацвярджаюць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;

• звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Белстата;

• заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавілі, або перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена;

• заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;

• заяўнік прымяняе тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх прымяненне;

• звароты змяшчаюць пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да здзяйснення