Галоўная / Эканоміка / Прадпрымальніцтва / Аб рабоце з ID-карткамі

Аб рабоце з ID-карткамі

Інфармацыя для забеспячэння гатоўнасці працы з ID-картамі

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 107 "Аб біяметрычных дакументах" з 1 верасня 2021 года грамадзяне могуць атрымаць ідэнтыфікацыйную карту (ID-карта).

ID-карта ўяўляе сабой пластыкавую смарт-карту з інтэгральнай мікрасхемай, дзе змяшчаецца інфармацыя аб уладальніку карты ў тэкставым, машыназлічваным і электронным відах і біяметрычныя дадзеныя ўладальніка (фатаграфія і адбіткі пальцаў). Яна з'яўляецца паўнацэнным дакументам, які сведчыць асобу, з магчымасцю здзяйснення юрыдычна значных дзеянняў за кошт выкарыстання асабістага электроннага лічбавага подпісу.

Абавязковай замены наяўных у насельніцтва пашпартоў на новыя біяметрычныя дакументы не плануецца. Пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, які дзейнічае цяпер, будзе выдавацца на ранейшых умовах. Грамадзяне самастойна будуць вырашаць, які від дакумента, які сведчыць асобу, яны хочуць атрымаць: біяметрычныя дакументы або пашпарты дзеючага ўзору.

Важна: адной з асаблівасцей ID-карты з'яўляецца тое, што на ёй не будзе надрукавана інфармацыя аб месцы рэгістрацыі грамадзяніна, аб шлюбе і аб дзецях.

Арганізацыі (юрыдычныя асобы, індывідуальныя прадпрымальнікі), якім неабходна атрыманне ўказанай інфармацыі, павінны арганізаваць працоўнае месца па адным з прапанаваных алгарытмаў.

Алгарытм 1.

З выкарыстаннем адзінага партала электронных паслуг Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг portal.gov.by.

У гэтым алгарытме атрымаць звесткі аб месцы рэгістрацыі грамадзяніна можна з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (АПЭП) Нацыянальнага цэнтра электронных паслуг (НЦЭП) – portal.gov.by.

Для гэтага супрацоўніку арганізацыі спатрэбіцца:

  • кампутар з выхадам у сетку інтэрнэт на хуткасці не менш за 1 мбіт/с;
  • счытвальнік ID-карт;
  • USB-ключ (токен) з электронным лічбавым подпісам ДзяржСУАК НЦЭП.

На кампутар усталёўваецца кліенцкая праграма (прадастаўляецца бязвыплатна).

У гэтым выпадку супрацоўнік арганізацыі зойдзе ў асабісты кабінет ЕПЭП, дзе зможа выбраць паслугу па атрыманні адсутных звестак ID-карты. Паслуга запатрабуе ад грамадзяніна прыкласці ID-карту да счытвальніка і пацвердзіць згоду на атрыманне персанальных даных шляхам уводу правільнага PIN-кода. Пасля паспяховага ўводу PIN-кода супрацоўніку арганізацыі ЕПЭП выдасць на экран патрэбную інфармацыю аб грамадзяніне.

Алгарытм 2.

З выкарыстаннем уласнай інфармацыйнай сістэмы, дапрацаванай пад патрабаванні інтэграцыі з Адзінай сістэмай ідэнтыфікацыі фізічных і юрыдычных асоб (АС ІФЮА).

Алгарытм мае на ўвазе, што арганізацыя правяла дапрацоўку сваёй інфармацыйнай сістэмы пад патрабаванні інтэграцыі з ЕС ІФЮЛ (патрабаванні па інтэграцыі можна атрымаць у аператара НЦЭП). На працоўным месцы супрацоўніка на кампутар усталёўваецца кліенцкая праграма (прадстаўляецца бязвыплатна) і падлучаецца счытвальнік ID-карт (калі разумеецца, што кліент будзе прыходзіць у арганізацыю асабіста, а не атрымліваць паслугу выдалена).

Супрацоўнік заходзіць у АПМ (кліенцкі модуль інфармацыйнай сістэмы арганізацыі) і ў мэтах запыту дадатковых звестак запатрабуе ад грамадзяніна прыкладанні ID-карты да счытвальніка і ўводу PIN-кода для падпісання запыту (згоды) на атрыманні персанальных дадзеных. Пасля паспяховага ўводу PIN-кода ў АПМ аўтаматычна запоўняцца неабходныя палі звесткамі аб грамадзяніне: інфармацыя, якая змяшчаецца на карце, а таксама інфармацыя з інфармацыйных сістэм (пры пацвярджэнні правоў на атрыманне дадзенай інфармацыі з дапамогай АС ІФЮА).

Звяртаем увагу аб неабходнасці перагледзець свае бізнес-працэсы, у якіх выкарыстоўваецца дакумент, які пацвярджае асобу. Магчыма, недастатковая інфармацыя залішняя і патрабаванні па яе атрыманні можна выключыць.

Абсталяванне працоўных месцаў счытвальнікамі ID-карт і ўстаноўка кліенцкай праграмы дазваляе праверыць легітымнасць ID-карты (у выпадку калі сертыфікат ЭЛП быў адкліканы і ID-карта не сапраўдная, напрыклад, пры яе страце). З улікам выдачы ID-картак на тэрмін 10 гадоў праверка легітымнасці ID-картак дазволіць пазбегнуць выпадкаў выкарыстання ануляваных (недзейных) ID-картак.