Галоўная / Для зваротаў / Парадак накіравання ў дзяржаўны орган,дзяржаўную арганізацыю электронных зваротаў з дапамогай дзяржаўнай адзінай інтэграванай рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Парадак накіравання ў дзяржаўны орган,дзяржаўную арганізацыю электронных зваротаў з дапамогай дзяржаўнай адзінай інтэграванай рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб


          У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» падача электронных зваротаў магчыма толькі з выкарыстаннем дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (далей – Сістэма зваротаў). Прававым актам зацверджана Палажэнне, якое ўстанаўлівае парадак функцыянавання Сістэмы зваротаў, які ўключае:

    унясенне дзяржаўнымі органамі і іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі інфармацыі;

    прадастаўленне дзяржаўным арганізацыям, заяўнікам інфармацыі з сістэмы;

    ідэнтыфікацыю (аўтарызацыю) дзяржаўных арганізацый, заяўнікаў.

    Для заяўнікаў праз сістэму прадугледжаны:

    рэгістрацыя праз запаўненне формы на інтэрнэт-сайце, падтрыманне ў актуальным стане звестак аб сабе, унесеных у ходзе рэгістрацыі;

    падача электронных зваротаў і атрыманне адказаў (апавяшчэнняў) на іх;

    прагляд пераліку пададзеных электронных зваротаў і статуса іх разгляду;

    падача электроннай заявы аб адкліканні пададзенага электроннага звароту да разгляду яго па сутнасці.

          Доступ да Сістэмы зваротаў арганізаваны для заяўнікаў на бязвыплатнай аснове ў сетцы Інтэрнэт па адрасе http://звароту.бел/. Для ідэнтыфікацыі (аўтарызацыі) прадугледжаны гнуткія інструменты ў мэтах забеспячэння ахопу шырокага кола заяўнікаў. Грамадзяне ідэнтыфікуюцца ў сістэме з выкарыстаннем:

     лагіна і пароля, сфарміраваных імі ў працэсе рэгістрацыі ў сістэме, пры гэтым прадугледжваецца абавязковае пацвярджэнне факта рэгістрацыі па нумары мабільнага тэлефона;

      уліковага запісу нацыянальнай паштовай электроннай сістэмы, якую можна атрымаць у любым аддзяленні паштовай сувязі;

      сертыфіката адкрытага ключа або ID-карты пры іх наяўнасці.

      Для юрыдычных асоб пры праходжанні працэдур ідэнтыфікацыі ў сістэме прадугледжваецца выкарыстанне толькі сертыфіката адкрытага ключа або ID-карты, якая належыць кіраўніку або асобе, упаўнаважанай падпісваць звароты. Пасля ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі заяўніка ў Сістэмы зваротаў даецца функцыянал, які дазваляе ў поўным аб'ёме рэалізаваць яго права на падачу электронных зваротаў, прадугледжанае заканадаўствам.

          Відавочнай перавагай укаранення такой прылады з'яўляецца падвышэнне выгоды заяўнікаў пры падачы электронных зваротаў і атрыманні адказаў на іх, бо ўкараненне Сістэмы зваротаў дазволіла замест неабходнасці запаўнення спецыялізаванай формы на кожным інтэрнэт-сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі заяўніку выкарыстоўваць адзіны інтэрфейс для афармлення электроннага звароту і яго падачы ў любую арганізацыю, падлучаную да названай сістэм. Пасля яго адпраўкі Сістэма зваротаў дазваляе наладзіць атрыманне імгненнага анлайн або SMS-паведамлення аб тым, на якой стадыі разгляду знаходзіцца электронны зварот. Пры гэтым па жаданні заяўніка адказ на электронны зварот, як і раней, можа быць накіраваны ў пісьмовым выглядзе.

          Важна адзначыць, што дзейным заканадаўствам у сферы работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб іншыя спосабы падачы электронных зваротаў не прымяняюцца.